Alla inlägg under december 2011

Av Lars Josefsson - 7 december 2011 14:19

HEJ!

 

Ja..a, igår började vintern lite smått. Men det har ju inte börjat lika tidigt denna gång kan vi trösta oss med.

 

Jag tittade på adventskalendern idag, och jag börjar tycka att den bara blir bättre och bättre faktiskt. Temat är lite vågat och laddat. Men jag tror att dom får till ett lyckligt slut sedan på julafton i alla fall.

 

För stunden håller jag på med ett dikthäfte åt en kompis. Himla mycket jobb är det. Men också himla skoj tycker jag.

 

För varje dag kommer jag också på allt fler sagoteman och fantasyteman som jag skall starta med sedan under nästa år. Å även i år, så långt jag bara hinner. Det har varit ganska stressigt den sista tiden med vardagliga ting. Detta har gjort att jag inte har hunnit så mycket som jag vill. Men jag får ta ifatt det sedan.

 

Även datastrul har sinkat mitt arbete den sista tiden. Men det är nu tillrättat. Även på sådana saker lär jag mej mer och mer, ju mer jag håller på. Kunskap är inte tungt att bära på.

 

Det är ju så dyrt att lämna in en dator varje gång något händer. Så jag blir bara glad ju mer jag kan lära mig själv, så jag kan laga sådant.

 

I går var jag hemma hos en dam här i Gunnebo, och lärde henne hur man tar emot mail, och även hur man skickar det. Jag är ju femtiosex år nu, och det är inte så självklart att min generation kan det här med datorer.

 

Jag vet jättemånga i min ålder som inte kan det. Så det är inte så lätt alla gånger att klara av alla krav man har på sig. Utvecklingen går ju med en hiskelig fart, och att hinna med allt det nya i min ålder blir nog svårt tror jag.

 

Nå..ja, jag hade inte så mycket att skriva om denna dag. Det mesta är lugnt här i Gunnebo tycker jag. Så ha det bra alla hopa, så skriver jag snart mer igen.

 

Lasse 

Av Lars Josefsson - 3 december 2011 13:06

HEJ!

 

Ja, jag är ensam här idag. I normala fall brukar det vara fler här samtidigt som håller på med sina verksamheter. Men inte idag. Så jag tänkte som så, att då är det väl lika bra att få lite gjort idag då. I morgon skall jag först tvätta på förmiddagen, sedan skall jag åka in till lasarettet och hälsa på en kompis som ligger där.

 

Så om jag inte skriver här redan idag, kan det bli lite väl stressigt att hinna med allt under en och samma dag. Det blåser här i Gunnebo idag märkte jag förut, och det är inte lika varmt ute längre. Men inte en enda snöflinga inom synhåll än i alla fall. Skönt tycker jag då.

 

Jag har i vanlig ordning suttit och spånat på olika teman att skriva efter. Å jag har inte helt klart för mig ännu hur berättelsen skall utformas till julafton. Jag får se vart den drar iväg sen.

 

Det är ju bara den tredje än, så jag hinner nog få den klar i tid. Men annars är allt lugnt och fridfullt här i Gunnebo. Inget nytt under solen med andra ord.

 

Men nu skall jag fortsätta skriva på mina sagor och annat. Så ha det bra alla hopa, så skriver jag snart mer igen.

 

Lasse 

Ovido - Quiz & Flashcards