Direktlänk till inlägg 23 juni 2012

Midsommarhelgen

Av Lars Josefsson - 23 juni 2012 09:55

HEJ!

 

Det är nu urlänge sedan jag skrev något i min blogg sist. Jag har riktigt dåligt samvete för det faktiskt. Men livet har bara rullat på med en förfärlig fart. Kanske var det just midsommarhelgen som fick mig att stanna upp för ett tag, och börja skriva igen. Under gårdagen tog jag det bara lugnt egentligen. Jag hade det bra tillsammans med mina två katter, och satt och tänkte.

 

Jag började summera mitt liv och frågade mig själv, vad jag har gjort av mitt liv egentligen? Givetvis kom jag ju fram till det jag brukar när jag sitter för mig själv och tänker. Det vill säga, att jag saknar egna barn och en familj då förstås.

 

Men det där perfekta, och så himla åtråvärda är inte problemfritt det heller kom jag på efter en stunds tänkande.  Å att skaffa barn i min ålder av 57 år, nä..e, det vore inte så värst genomtänkt tycker ju ja då.

 

Å så kom jag ju på att jag faktiskt har människor runt omkring mig i blandade åldrar som faktiskt behöver mig. Å då menar jag verkligen blandade åldrar skall tilläggas. För det vet dom som känner mig.

 

Allt från stor till liten faktiskt. Kanske var detta min livsväg som jag skulle gå denna gång. För jag tror att vi kommer tillbaka till en ny livsuppgift, och en ny läxa att lära varje gång vi återföds till en ny människa. Flummigt jag vet, men ingen av oss vet något om detta. Å vad skulle annars livet ha för mening? Allt kan ju inte bara vara slut den dagen vi dör. Om energi är oförstörbar, varför skulle då livsanden vara det?

 

Många frågor blir, och inga svar finns att få. Nå..ja, nu kom jag in på lite livsfilosofiska tankar. Det är ju faktiskt upp till var och en att tro det dom själva vill. Ja, ja, nu skall jag fixa med andra saker denna morgon. Ha det bra nu alla hopa!

 

Men denna gång skall det inte dröja länge innan jag skriver igen, det lovar jag.

 

Lasse 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lars Josefsson - 30 oktober 2012 08:22

HEJ!   Det var rikokolöst vad tiden rusar iväg. Snart är det redan den första november igen. Nu går det fort till jul tro jag. Snart är det dags att plocka fram tomtar i loppisen till försäljning. Jag har fått ihop några stycken i alla fall. Men ...

Av Lars Josefsson - 24 oktober 2012 09:34

HEJ!   Ja, jag känner mig lite som överskriften säger. Det var rikokolöst vad saker det har kommit in senaste veckan. Jag ha fullt upp att prismärka sakerna och placera ut dom i loppisen.   Ja ha helt enkelt inte haft tid till att skriva dom ...

Av Lars Josefsson - 17 oktober 2012 09:30

HEJ!   Det var några dagar sedan jag skrev något nu igen. Men det har varit jättemycket jobb med loppisen nu ett tag. Mitt kontor har fått flytta hem. Å rummet jag hade till kontor har blivit loppislokal det också. Jag fick beskedet att det inte ...

Av Lars Josefsson - 9 oktober 2012 14:51

HEJ! Det är tisdag och regnar i lilla Gunnebo. I dag kan jag inte påstå att det är ett rikokolöst fint väder precis. Men det närmar sig vinter nu. Det är den tråkigaste årstiden jag vet. Snö, kyla, rusk och annat otyg. Nä..e, jag är född i juni,...

Av Lars Josefsson - 6 oktober 2012 08:57

HEJ!   Det är lördag, och det är ett rikokolöst fint väder ute idag tycker jag. Solen skiner och det är klarblå himmel. Fast det är lite för kallt bara, annars är det bra. För stunden håller jag på med tvätten. USCH vad jobb det är med allting he...

Ovido - Quiz & Flashcards