Direktlänk till inlägg 29 september 2012

En stund över

Av Lars Josefsson - 29 september 2012 09:30

HEJ!


Ja, jag har en liten stund över innan det är dags att stressa med denna dags sysslor. Jag låg och lyssnade på radio tidigt igår morgon och hörde en gammal bortglömd låt från förr när jag bodde på Öland. Låten med gruppen Wes och titeln alane spelades efter Tävlingen ”Steg för steg” på P3. Det händer rätt ofta att jag lyssnar på det. Å ibland har jag skickat in svaret dit också. Låten har afrikanskt ursprung verkar det som. Men den är mysig på något sätt.

 

Men idag var jag inte vaken så tidigt kan jag inte påstå. Ibland måste ju även Lassar vila ut lite. Herregud det är ju lördag. Någon hejd på det få det ju vara. Jag kan ju inte vara vaken dygnet runt.

 

Visserligen är det roligt med en loppis, och även att sitta och skriva. Men nä..e, ibland måste jag vila ut lite också.

 

När jag gjorde en genomgång av vad det finns för saker i loppisen nu igår, fann jag att det nog är dags att för första gången åka ut och leta efter mer spännande grejor. Jag har inte behövt det förut. Sakerna har kommit till mej på mystiska och konstiga vägar. Men nu får jag nog bry mig lite mer tror jag.

 

Men nu måste jag nog ta tag i denna dagen. Ville bara tala om att jag finns.

 

Ha det bra alla hopa, så skriver jag snart igen.

 

Lasse

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lars Josefsson - 30 oktober 2012 08:22

HEJ!   Det var rikokolöst vad tiden rusar iväg. Snart är det redan den första november igen. Nu går det fort till jul tro jag. Snart är det dags att plocka fram tomtar i loppisen till försäljning. Jag har fått ihop några stycken i alla fall. Men ...

Av Lars Josefsson - 24 oktober 2012 09:34

HEJ!   Ja, jag känner mig lite som överskriften säger. Det var rikokolöst vad saker det har kommit in senaste veckan. Jag ha fullt upp att prismärka sakerna och placera ut dom i loppisen.   Ja ha helt enkelt inte haft tid till att skriva dom ...

Av Lars Josefsson - 17 oktober 2012 09:30

HEJ!   Det var några dagar sedan jag skrev något nu igen. Men det har varit jättemycket jobb med loppisen nu ett tag. Mitt kontor har fått flytta hem. Å rummet jag hade till kontor har blivit loppislokal det också. Jag fick beskedet att det inte ...

Av Lars Josefsson - 9 oktober 2012 14:51

HEJ! Det är tisdag och regnar i lilla Gunnebo. I dag kan jag inte påstå att det är ett rikokolöst fint väder precis. Men det närmar sig vinter nu. Det är den tråkigaste årstiden jag vet. Snö, kyla, rusk och annat otyg. Nä..e, jag är född i juni,...

Av Lars Josefsson - 6 oktober 2012 08:57

HEJ!   Det är lördag, och det är ett rikokolöst fint väder ute idag tycker jag. Solen skiner och det är klarblå himmel. Fast det är lite för kallt bara, annars är det bra. För stunden håller jag på med tvätten. USCH vad jobb det är med allting he...

Ovido - Quiz & Flashcards