Alla inlägg under maj 2012

Av Lars Josefsson - 25 maj 2012 10:36

HEJ!


Ja..ha, i dag är det redan den 25 maj 2012. Det hann att gå en ett tag innan jag kom tillbaka till bloggen igen. Jag har varit i Långtbortistan i mina tankar ett tag nu. Men nu är jag tillbaka igen. (Nästan i alla fall)


Det är soligt och fint ute med klarblå himmel denna dag, och ja stortrivs. Klockan är för stunden 10:22 nu, och jag skall snart ner till min skrivarlya och fortsätta skriva där istället.


För stunden har jag inget Internet där nere. Pengarna räckte helt enkelt inte till allt jag ville denna period. Men egentligen, vad spelar pengar för roll i livet? Om man bara trivs med sin tillvaro.


Just nu känner jag det så. Å för stunden trivs jag med det mesta i livet. Men nästa månad skall jag skaffa Internet där nere också. Det är inte alltid så kul att vara utan det där.


Så mycket sagor eller dikter har det inte heller blivit under denna period. Men tids nog skall jag starta med skrivandet igen. Det har mest blivit dagboksskrivande under en period nu. Men även det känns viktigt för mej.


Ville egentligen bara säga HEJ! Nu är jag tillbaka igen. Ha det bra alla hopa så skriver jag snart igen.


Lasse

Av Lars Josefsson - 19 maj 2012 09:41

HEJ!


Klockan ör 9:19 för stunden, och jag har nyligen gjort min bokföring klar sen igår. Mycket pyssel är det hela tiden, men jag har lärt mig hur man gör nu efter det första året som egenföretagare i alla fall.


I början var jag lite osäker på hur det skulle skötas, men nu har jag fått kläm på det tycker jag. Dagen börjar med klarblå himmel och sol. Mys tycker jag då. I dag skall jag börja på min loppis vid 12:00 har jag tänkt. Å kanske hinner jag med att skriva lite innan också med lite tur.


Jag fick en kul tanke igår om att skriva en saga om en farbror som makaronificerades av att ha ätit för mycket pasta. Jag blev full i skratt av mina dåliga matvanor till och från, (mest till) och insåg att jag nog ligger i farozonen för detta.


Kanske kunde jag få till en bra saga eller fantasy av den idén. I dag skriver jag inte i Västervikstidningen tror jag. Det får vara tills i morgon eller nått. Här får jag skriva vad jag vill. Men inte i Västervikstidningen där man inte tillåter något som kan betraktas som reklam för en egen verksamhet.


Denna blogg är lättare att hantera på det sättet. Jag känner mig inte lika låst i mitt skrivande.


I dag är det mysigt med solsken redan från starten av  dagen. Jag blir alltid på bra humör av sol och värme.


Livet leker lite grand nu känner jag, men det lurar hela tiden nya problem bakom varje knut att lösa. Fast jag är rätt härdad efter alla år som gått. Den 8 juni blir jag hela 57 år. Jisses vad tiden springer iväg då. Å om jag vänder på siffrorna blir det ju bara ännu värre. Så nä..e! Det tänker jag inte göra.


Men jag har övervägt att fylla ett år mindre nu ett tag. Det känns mycket bättre tycker jag. Så denna gång blir jag bara 56 år då efter det sättet att räkna. KÄNNS MYCKET BÄTTRE tycker jag. Så, så får det bli.


Ha det bra nu alla hopa, så skriver jag snart igen!


Lasse

Av Lars Josefsson - 14 maj 2012 09:43

HEJ!


Det är måndag igen, och det är soligt ute när jag sätter mig vid datorn för att skriva denna dag. Jag är lite tankfull, och kanske lite smått drömmande denna dag. Jag tänker på nya sagor och fantasy jag vill skriva. Solen och värmen ger mig nya idéer och impulser till att skriva nu.


Det poppar hela tiden upp nya sagoteman jag kan spinna på för att se vad det går att göra av.


Men ibland är livet bara för stressigt och jobbigt under perioder. Men till sist bruka det lugna ner sig igen.


Just för stunden tycker jag det känns lugnt. Men jag kanske inte skall säga mycket! Det där går upp och ner hela tiden.


Men i alla fall, solen skiner….  bakom molnen nu. Men så skall det ju inte vara? Alldeles nyss var det ju jättesoligt.


Hur eller hur, den kommer nog tillbaka igen tror jag. I dag skall jag in till stan vid 14:00 – tiden ha jag tänkt. Men jag skall inte vara borta så länge ifall någon undrar. Jag skall tillbaka till min skrivarlya på direkten efter jag ha gjort mitt ärende.


Men för att säga någonting om dagdrömmeri, så har nog alla människor ett behov av att göra det ibland. Det e rätt skönt tycker jag.


Dessutom brukar jag komma på alla dom bra idéerna vid sådana tillfällen. Det poppar ofta upp nya visioner om allt möjligt som ibland kan vara värda att testa. Men nu skall jag dagdrömma vidare en stund till. Så ha det nu bra alla hopa, så skriver jag snart igen.


Lasse

Av Lars Josefsson - 10 maj 2012 09:35

HEJ!


Ja, det är hela tio dagar sedan jag sist skrev något. Det var värst då! Veckan som har gått har försvunnit med en förfärlig fart. I fredags i förra veckan hade jag besök av en tjej som jag inte hade sett på nio år. Det var jättemysigt tycker jag. Himmel vad mycket vi hade att prata om. Den saken är klar.


Det var jätteroligt att ses igen. Nog om detta nu, det är soligt och fint som sjutton ute nu. Så mellan varven brukar jag sitta ute på dagarna nu, och bara njuta av solen och alla fåglar som kvittrar och ha det bra.


Nu är det min årstid känner jag, då trivs jag. Men för att beskriva denna vecka har det varit mycket att göra hela tiden, så att skriva har inte funnits så mycket tid till nu. Men snart lugnar det ner sig så jag kan fortsätta där jag slutade sist.


Jag börjar bli sugen på att trycka upp det sista sagohäftet nu. Det måste snart hända något känner jag. Snart har jag nog råd att göra det tror jag. Så det skall bli kul.


Idag kommer det antagligen lite besökare till mig i vanlig ordning, så jag får skynda mig på nu att bli klar känner jag. Ha det nu bra alla hopa, så skriver jag snart mer igen.


Lasse

Ovido - Quiz & Flashcards