Direktlänk till inlägg 24 september 2012

Äntligen tillbaka igen!

Av Lars Josefsson - 24 september 2012 09:15

HEJ!

 

HEJ ALLA HOPA! Nu är jag här igen. Jag har varit någon annanstans i mina tankar under flera månader nu. Men nu är jag tillbaka igen. Hela sommaren har upptagits av en massa jobb med loppisen som jag startade. Plus att jag har lärt känna väldigt mycket nya människor under denna period.

 

Nu är det höst, och det börjar bli kallare ute igen, och då har jag mer tid till att skriva igen. Jag har haft riktigt dåligt samvete för att jag inte har hunnit skriva under hela sommaren. Men faktum är att mitt liv har gått som räls under denna tid.

 

Igår började jag fundera på vilken dag i veckan som det är mest tid för att skriva, så det blir lite ordning på mej igen.

 

Mina öppetdagar för loppisen är följande: Måndag, torsdag och fredag  12:00 – 17:00, och söndag 11:00 – 17:00. I detta schema finns alltså tre dagar då jag kan göra annat om jag vill. Det är tisdag, onsdag och lördag. Eller som idag på måndag innan det är dags att jobba.

 

Men i veckorna då det är öppet hinner jag inte så mycket på förmiddagarna har jag märkt. Det är upp vid klockan 7:00. Skriva väder, och skriva dagbok, plus att fixa bokföringen för dagen innan. Å att äta.

 

Alltså, fan, måste jag skaffa tid för att leva igen känner jag.  I veckorna sitter jag där på loppisen även dagar jag inte måste jobba. Nä….ej, nu måste jag skaffa lite struktur på mitt liv igen. ”Jag känner en som jobbade ihjäl sig. Han dog sen”. Så NÄ…E! Jag måste göra något åt detta nu!

 

På onsdagar borde det ju gå att hinna mer skrivande tycker ja. Jag skall testa det ett tag framåt. Så jag skriver mer nu på onsdag igen. Ha det bra alla hopa, så återkommer jag då.

 

Lasse

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lars Josefsson - 30 oktober 2012 08:22

HEJ!   Det var rikokolöst vad tiden rusar iväg. Snart är det redan den första november igen. Nu går det fort till jul tro jag. Snart är det dags att plocka fram tomtar i loppisen till försäljning. Jag har fått ihop några stycken i alla fall. Men ...

Av Lars Josefsson - 24 oktober 2012 09:34

HEJ!   Ja, jag känner mig lite som överskriften säger. Det var rikokolöst vad saker det har kommit in senaste veckan. Jag ha fullt upp att prismärka sakerna och placera ut dom i loppisen.   Ja ha helt enkelt inte haft tid till att skriva dom ...

Av Lars Josefsson - 17 oktober 2012 09:30

HEJ!   Det var några dagar sedan jag skrev något nu igen. Men det har varit jättemycket jobb med loppisen nu ett tag. Mitt kontor har fått flytta hem. Å rummet jag hade till kontor har blivit loppislokal det också. Jag fick beskedet att det inte ...

Av Lars Josefsson - 9 oktober 2012 14:51

HEJ! Det är tisdag och regnar i lilla Gunnebo. I dag kan jag inte påstå att det är ett rikokolöst fint väder precis. Men det närmar sig vinter nu. Det är den tråkigaste årstiden jag vet. Snö, kyla, rusk och annat otyg. Nä..e, jag är född i juni,...

Av Lars Josefsson - 6 oktober 2012 08:57

HEJ!   Det är lördag, och det är ett rikokolöst fint väder ute idag tycker jag. Solen skiner och det är klarblå himmel. Fast det är lite för kallt bara, annars är det bra. För stunden håller jag på med tvätten. USCH vad jobb det är med allting he...

Ovido - Quiz & Flashcards