Direktlänk till inlägg 6 oktober 2012

Lördag morgon

Av Lars Josefsson - 6 oktober 2012 08:57

HEJ!


Det är lördag, och det är ett rikokolöst fint väder ute idag tycker jag. Solen skiner och det är klarblå himmel. Fast det är lite för kallt bara, annars är det bra. För stunden håller jag på med tvätten. USCH vad jobb det är med allting hela tiden då.

 

Vid elva skall jag vara i loppisen igen, och där finns det alltid jobb också, bara jag vill. Igår kom det in en barnvagn, plus en massa barnkläder i små storlekar. Å faktum är att det inte längre är skämmigt att köpa slit och släng kläder på en loppis. För var det, de. Men den tiden är förbi. Kanske har det med dom dåliga tiderna att göra? Förmodligen är det så.

 

Klyftorna mellan rik och fattig har ökat nu på bara några år. Jag tycker det är roligt att ha något att göra. Jag träffar hela tiden nya människor och jag är inte sysslolös. Alla har ett behov att vara behövd, och alla behöver ha en fast punkt att gå till i livet.

 

Man blir inte rik på det här skall jag lova. Inte med mina låga priser. Men det är roligt tycker jag. Mitt måtto är att alla skall ha råd att handla det dom vill. Nu startar morgonpasset i P3 på måndag igen, och det skall bli roligt att höra alla nya bus i nästa vecka.

 

Jag bruka hinna med att lyssna på det en bra stund innan jag stiger upp på morgnarna, och jag tycker det är en bra start på dagen. Nu skall jag stressa vidare denna morgon. Jag skall hämta tvätten och jag skall käka något också tänkte jag. Fram tills nu har det bara blivit 2 koppar med starkt kaffe i vanlig ordning. Då vaknar jag ordentligt.

 

Ha det bra nu alla hopa, så skriver jag snart igen.

 

Lasse

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lars Josefsson - 30 oktober 2012 08:22

HEJ!   Det var rikokolöst vad tiden rusar iväg. Snart är det redan den första november igen. Nu går det fort till jul tro jag. Snart är det dags att plocka fram tomtar i loppisen till försäljning. Jag har fått ihop några stycken i alla fall. Men ...

Av Lars Josefsson - 24 oktober 2012 09:34

HEJ!   Ja, jag känner mig lite som överskriften säger. Det var rikokolöst vad saker det har kommit in senaste veckan. Jag ha fullt upp att prismärka sakerna och placera ut dom i loppisen.   Ja ha helt enkelt inte haft tid till att skriva dom ...

Av Lars Josefsson - 17 oktober 2012 09:30

HEJ!   Det var några dagar sedan jag skrev något nu igen. Men det har varit jättemycket jobb med loppisen nu ett tag. Mitt kontor har fått flytta hem. Å rummet jag hade till kontor har blivit loppislokal det också. Jag fick beskedet att det inte ...

Av Lars Josefsson - 9 oktober 2012 14:51

HEJ! Det är tisdag och regnar i lilla Gunnebo. I dag kan jag inte påstå att det är ett rikokolöst fint väder precis. Men det närmar sig vinter nu. Det är den tråkigaste årstiden jag vet. Snö, kyla, rusk och annat otyg. Nä..e, jag är född i juni,...

Av Lars Josefsson - 5 oktober 2012 09:12

HEJ!   Jag skall genast rätta mej i ledet med det nya ordet Rikokolöst. Jag borde ju ha förstått att det skulle vara med mer svensk stavning. Men nu är jag uppdaterad igen. Jag är lite stressad denna morgon, men ville ändå berätta att jag nu har ...

Ovido - Quiz & Flashcards