Alla inlägg den 30 oktober 2012

Av Lars Josefsson - 30 oktober 2012 08:22

HEJ!


Det var rikokolöst vad tiden rusar iväg. Snart är det redan den första november igen. Nu går det fort till jul tro jag. Snart är det dags att plocka fram tomtar i loppisen till försäljning. Jag har fått ihop några stycken i alla fall. Men fler skulle ja behöva nu inför julen.

 

Jag har en skylttomte som rör på sig. Den skall jag naturligtvis inte sälja. Den har jag fått, och den skall jag använda varje år nu. De är mörkt när jag stiger upp, och det mörkt när jag går hem från loppisen vid 17:00 varje kväll nu. Den 21 december vänder det i år såg jag nu.

 

Jag tycker alltid det känns som en milstolpe i tillvaron varje år när det vänder, och man vet att det blir ljusare och ljusare för varje dag som går. Jag ser fram emot att kunna spela ”Vårens första dag” med Laleh nästa år. Ja diggar hennes musik jättemycket faktiskt.

 

Men först skall vi ha lite jul och allt vad det ha med sig. Inte för att jag tro att det kommer någon tomte till mig. Men jag överlever det också. Det var mest när jag var barn jag tyckte det va höjdpunkten på julafton. Nu för tiden blir det TV: n med Karl-Bertil Jonsson, alla tecknade filmer som jag ser fram emot. Ja..a, å så god mat förstås.

 

Igår satt jag och tänkte för mig själv i min loppis. Fan, den här loppisen har ju blivit lite av en social samlingspunkt för många i min omgivning. Det gäller både unga och gamla. Det är faktiskt himla roligt.

 

När detta året startade hade ja ingen aaaaaaning om att jag i mars skulle komma på att återuppliva mina loppisidéer igen. Dom som känner mig, vet ju att jag hade en loppis på Öland för länge sedan.

 

Men nu är det gjort. Å jag trivs himla bra med den uppgiften.

 

Men nu måste jag stressa vidare denna morgon. Så ha de nu bra alla hopa, så skriver jag snart igen.

 

Lasse

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards