Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av Lars Josefsson - 9 oktober 2012 14:51

HEJ!


Det är tisdag och regnar i lilla Gunnebo. I dag kan jag inte påstå att det är ett rikokolöst fint väder precis. Men det närmar sig vinter nu. Det är den tråkigaste årstiden jag vet. Snö, kyla, rusk och annat otyg. Nä..e, jag är född i juni, så jag är en sommarmänniska. Det bara är så.

 

Det är ingen fart på folket här i Gunnebo idag tycker jag. Inte en enda besökare på en bra stund nu. Jo jag tänkte skoja lite grand med en gammal dikt jag skrev för ett år sedan eller nått. Bakgrunden till denna dikt är ju att jag aldrig har haft förutsättningar för att utöva någon idrott i mitt liv.

 

Så jag tänkte som så, att kunna skoja om det känns bättre. Här kommer den


Fotboll


Jag fattar noll, om varför alla vill springa efter samma boll.

Jag har ingen koll på vad som är spännande med en boll.

Ibland blir det till och med groll om denna lilla boll,

och när något lag förlorar går ju allt i moll.



Nu måste jag tillbaka till min loppis igen. Så ha det bra alla hopa, så skriver jag snart igen.

 

Lasse

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards