Alla inlägg under mars 2011

Av Lars Josefsson - 1 mars 2011 09:03

HEJ!

 

Det den första mars idag, och det är precis 16 år sedan min far gick bort. USCH! Det vill jag inte tänka på mer. Istället vill jag se fram mot våren nu. Mars är ju den första vårmånaden sägs det ju.

 

Jag har varit lite förkyld nu ett par dagar, och har inte haft det rätta stinget. Men idag känner jag mig lite bättre igen och kan börja skriva, och göra saker jag gillar.

 

Jag följer Libyens utveckling varje dag, och hoppas på att det nu blir en bra president som kan skapa lugn och ro i landet, och ge folket bättre sociala förhållande. Det är fruktansvärda bilder därifrån nu, och tycker det är synd om folket.

 

Jag har fått en del kommentarer från några läsare om det jag skriver och mina sagor jag lägger ut. Alla tycks tycka att det nu är dags att förnya mig med nya sagor, och inte en massa repriser av dom gamla.

 

Jag har därför bestämt mig för att skapa en helt ny samling av sagor och fantasy med namnet ”Andra årtiondet”. Allra först var det en samling med namnet ”I Sagornas värld”, sedan kom nästa samling med namnet ”Sagokällan”. Därefter kom ”Mina alster i tiden”, och nu ”Andra årtiondet”.

 

Den allra första samlingen gav jag bort till en tjej som sagorna till stor del handlade om, och som allt startade runt med mitt skrivande. Men alla dom andra sagorna finns kvar i min samling här i datorn.

 

Men nu är det dags att ta nya tag med nya idéer och nya äventyr. Men nu måste jag sätta fart med skrivandet. Så ha det nu bra alla hopa, så skriver jag snart mer igen.

 

Lasse

Ovido - Quiz & Flashcards