Alla inlägg under maj 2011

Av Lars Josefsson - 28 maj 2011 12:18

HEJ!

 

Det är lördag och vädret skiftar mellan mulet och soligt  hela förmiddagen tycker jag. NU vill jag ha sol! Men det tycks inte bli så mycket av idag. Det båser kallt och känns inte alls som sommar.

 

Alldeles nyss rensade jag datorn från allt som kan göra den trög att jobba med. Datorn i min lilla skrivarlya har nämligen inte så stor hårddisk. Så jag får lagra allt på en USB-sticka istället för att sedan ta hem det till datorn där hemma, som har mycket mer plats att lagra saker på.

 

Skulle egentligen bara säga hej! Jag skall undersöka ifall jag kan göra en saga till nu när jag ändå har farten uppe med skrivandet.

 

Ha det bra alla hopa så skriver jag snart igen.

 

Lasse

Av Lars Josefsson - 27 maj 2011 13:14

    


HEJ!


I går fick jag äntligen mitt första sagohäfte klart sedan ett uppehåll i mitt utgivande i hela tolv år. Så nu var det dags att ge ut ett nytt sagohäfte med titeln ”Fnallabeter”. Ja nu undrar ni säkert vad en Fnallabet är för något. För att få veta det får ni läsa sagan sedan när jag får den upptryckt i nästa vecka.


Jag vet ännu inte exakt vad den kommer att kosta. Men en sak är säker. Den kommer inte att bli så dyr. Nu har jag kommit in i en period av arbetslust, och kommer inom kort att göra ytterligare ett nytt sagohäfte. Exakt vad det kommer handa om, vet jag inte än. Men det märker vi.


Men för att avslöja något om vad denna saga handlar om, kan jag säga att det handlar om en liten trollpojke som inte vill gå i skolan. Resten får ni läsa själva sedan. Att hitta en bildillustratör var inte heller det lättast skall ni veta. Men jag hoppas att jag får lite mer hjälp från den jag nu har funnit, med namnet Ulf Axelsson, och som bor i Mönsterås.


I övrigt inget nytt under solen denna dag här i Gunnebo. Det är mulet och grått som bara den, och jag föredrar att sitta inne och skriva idag. Bilden på sagohäftet är inte så bra. Men jag har ingen bra kamera, och jag är ingen bra fotograf heller. Men det får duga i alla fall.


Nu måste jag skynda vidare med skrivandet denna dag. Så ni får ha det bra nu alla hopa, så skriver jag snart igen.


Lasse

Av Lars Josefsson - 25 maj 2011 13:46

HEJ!


I förgår hittade jag ett intressant tema att skriva efter tyckte jag. Jag fann bilder på skelett från forntidens jättar Nefilim. Jag blev jätteglad över att ha funnit fakta om det här, och blev jätteivrig att söka efter mer.


Det hade ju varit något att skriva om tänkte jag. Men lyckan och ivern försvann mer och mer då jag fann att detta bara var en myt. Bilder på skelett av dessa vara fejkade. Allt bara för att skapa berättelser som säljer.


Har jag fel vill jag att ni som läser detta berättar det för mej i så fall. Men av vad jag kunde finna var det som jag skrev. Det hade ju annars varit något i hästväg att skriva sagor och fantasy av.


Nå..ja, jag kommer säkert på fler sagoteman denna vecka eller i det närmaste, så det ordnar sig med det. Annars inget nytt under solen här i Gunnebo. Det blåser som sjutton denna dag. Så har man hatt, får man nog hålla i den ordentligt.


Klockan är 13:45 för stunden, och jag skall börja med skrivandet och författandet igen. Så ha det nu bra alla hopa, så skriver jag snart mer igen.


Lasse

Av Lars Josefsson - 24 maj 2011 16:26

 

HEJ!

Nu är jag här igen. Det har hunnit gå en förfärlig tid sedan jag sist skrev. Jag har hunnit opereras för ljumskbråck, och jag har hunnit bli helt återställd från det. Det har hunnit bli sommar nästan. USCH DÅ! Så här länge får det inte gå mellan varje gång. Men innan mådde jag inte så bra, och skrivarlusten var inte på topp av den orsaken. Dagarna bara rullade på, och jag tyckte att livet var väldigt begränsat av det gjorde ont i bråcket vad jag än skulle ta mig för. Men nu är jag återställd igen, och jag har börjat röra på mig igen som innan jag fick det här bråcket i slutet av förra året. Jag skall nu sätta igång med mina sagor och annat med flyg och fläng igen. Annars inget nytt under stjärnorna här i Gunnebo, mer än att vi har fått en boulbana i vårt bostadsområde. Inte för att jag är så duktig på att spela boule, men det är roligt att spela i alla fall. Jag har börjat ta lite bilder nu igen med min kamera. Och jag skall lägga in lite bilder här också tänkte jag.


Lasse

Ovido - Quiz & Flashcards