Alla inlägg under september 2012

Av Lars Josefsson - 29 september 2012 09:30

HEJ!


Ja, jag har en liten stund över innan det är dags att stressa med denna dags sysslor. Jag låg och lyssnade på radio tidigt igår morgon och hörde en gammal bortglömd låt från förr när jag bodde på Öland. Låten med gruppen Wes och titeln alane spelades efter Tävlingen ”Steg för steg” på P3. Det händer rätt ofta att jag lyssnar på det. Å ibland har jag skickat in svaret dit också. Låten har afrikanskt ursprung verkar det som. Men den är mysig på något sätt.

 

Men idag var jag inte vaken så tidigt kan jag inte påstå. Ibland måste ju även Lassar vila ut lite. Herregud det är ju lördag. Någon hejd på det få det ju vara. Jag kan ju inte vara vaken dygnet runt.

 

Visserligen är det roligt med en loppis, och även att sitta och skriva. Men nä..e, ibland måste jag vila ut lite också.

 

När jag gjorde en genomgång av vad det finns för saker i loppisen nu igår, fann jag att det nog är dags att för första gången åka ut och leta efter mer spännande grejor. Jag har inte behövt det förut. Sakerna har kommit till mej på mystiska och konstiga vägar. Men nu får jag nog bry mig lite mer tror jag.

 

Men nu måste jag nog ta tag i denna dagen. Ville bara tala om att jag finns.

 

Ha det bra alla hopa, så skriver jag snart igen.

 

Lasse

 

 

 

 

Av Lars Josefsson - 26 september 2012 09:10

Onsdag morgon!


Det är onsdag idag, och jag är lite förkyld känner jag. Men det får man räkna med om senhöstar och vintrar. Nå..ja, jag inte värre än att jag kan vara i loppisen senare idag i alla fall.

 

Jo, jag glömde att berätta att det skall börja en loppis till alldeles mitt emot mig i lokalerna nu från den första november. Plus att det skall starta en ny affär med sortimentet Tindra. Det är en dam från Ölands köpstad som skall flytta hit. Så hon är i full gång med sin flyttning nu.

 

Så det händer lite här i Gunnebo också faktiskt. Ju fler verksamheter desto bättre tycker jag. Det är roligt för oss alla som bor här.

 

I övrigt står mitt sagoskrivande stilla för stunden. Men det skall jag ändra på det också. Det blir mest dagboksanteckningar jag skriver just nu tycker jag. Men det blir ju en mörk årstid nu som bjuder på många stunder då man är tvungen att vara inomhus. Då blir det mer tid för att skriva också.

 

Det drar sig sakta mot jul nu, så snart är det dags för julsaker i loppisen. Jag skall försöka få tag på lite sådant nu tänkte jag.

 

September är snart slut nu, och det återstår bara tre månader av hela 2012. Det var värst vad detta år har gått fort tycker jag. Kanske beror det på att ja ha haft mycket att göra hela året fram tills nu. Då går tiden fortare.

 

Jag skall försöka hinna med att skriva en gång till denna vecka tänkte jag. Så ha det nu bra alla hopa! Jag skriver snart igen.

 

Lasse

Av Lars Josefsson - 24 september 2012 09:15

HEJ!

 

HEJ ALLA HOPA! Nu är jag här igen. Jag har varit någon annanstans i mina tankar under flera månader nu. Men nu är jag tillbaka igen. Hela sommaren har upptagits av en massa jobb med loppisen som jag startade. Plus att jag har lärt känna väldigt mycket nya människor under denna period.

 

Nu är det höst, och det börjar bli kallare ute igen, och då har jag mer tid till att skriva igen. Jag har haft riktigt dåligt samvete för att jag inte har hunnit skriva under hela sommaren. Men faktum är att mitt liv har gått som räls under denna tid.

 

Igår började jag fundera på vilken dag i veckan som det är mest tid för att skriva, så det blir lite ordning på mej igen.

 

Mina öppetdagar för loppisen är följande: Måndag, torsdag och fredag  12:00 – 17:00, och söndag 11:00 – 17:00. I detta schema finns alltså tre dagar då jag kan göra annat om jag vill. Det är tisdag, onsdag och lördag. Eller som idag på måndag innan det är dags att jobba.

 

Men i veckorna då det är öppet hinner jag inte så mycket på förmiddagarna har jag märkt. Det är upp vid klockan 7:00. Skriva väder, och skriva dagbok, plus att fixa bokföringen för dagen innan. Å att äta.

 

Alltså, fan, måste jag skaffa tid för att leva igen känner jag.  I veckorna sitter jag där på loppisen även dagar jag inte måste jobba. Nä….ej, nu måste jag skaffa lite struktur på mitt liv igen. ”Jag känner en som jobbade ihjäl sig. Han dog sen”. Så NÄ…E! Jag måste göra något åt detta nu!

 

På onsdagar borde det ju gå att hinna mer skrivande tycker ja. Jag skall testa det ett tag framåt. Så jag skriver mer nu på onsdag igen. Ha det bra alla hopa, så återkommer jag då.

 

Lasse

Ovido - Quiz & Flashcards