Alla inlägg under december 2010

Av Lars Josefsson - 29 december 2010 15:50


HEJ!



Jag längtar till sommaren nu när jag tänker på denna bild som är tagen i Gunnebo vid  Åängsdammen (bruksdammen). Nu är det snart nyårsafton, och jag borde ta lite bilder även från vintern nu. Men det är så jäkla kallt bara, att det tar bort all inspiration för att vara ute.


En kompis visade alldeles nyss hur man gör för att montera bilder i dokumentet. Så i fortsättningen får ni nog se lite av dom jag har tagit. Nu skall jag gå hem från min lilla skrivarlya. Å förmodligen skriver jag lite i morgon också, antingen härifrån eller hemifrån.


Ha det bra alla hopa!


Lasse


 

Av Lars Josefsson - 28 december 2010 09:56

HEJ!

 

I dag är det tisdag igen, och klockan är 9:37 för stunden. Igår orkade jag inte skriva något i här i bloggen. Dagen innan, det vill säga i förgår hade jag tagit några öl på kvällen, och i går var jag ganska seg när jag vaknade. Fy på mig! Så får man inte göra.

 

Nå..ja, jag har några öl kvar än, och dom skall få stå där till nyårsafton. För då måste man ju få ta ett par stycken och fira in det nya året tycker jag nog ändå.

 

För stunden håller jag på att tvätta, och startade med det ungefär vid klockan åtta denna morgon. Senare idag skall jag gå ner till min lilla skrivarlya och se om jag kan göra lite nytta där också. Om vädret kan sägas att det är kallt som bara den ute. Jag får ju trots allt gå ut och in i nästa hus intill för att komma till tvättrummet.

 

När jag skrev vädret i dag vid sju var det var det -12,4 grader. Men så tidigt steg jag inte upp. Jag låg sedan kvar till åtminstone halv åtta innan jag gick upp. Det var mörkt och stjärnklart vid sju, och jag hade ingen lust att härja omkring med något vid den tiden.

 

I dag, eller in på det nya året skall jag försöka skriva fortsättningen på min saga om virtuella Tina och alla hennes äventyr med fler som vill bli fysiska individer i den vanliga världen. Men det har varit så mycket som har kommit i vägen hela tiden som har tagit alldeles för mycket energi. Så skrivandet har kommit i skymundan.

 

Jag letar fortfarande efter bildillustratörer som kan hjälpa mej att ge liv åt mina sagor, och hoppas på att kunna finna någon under nästa år. Men nu skall jag fortsätta med tvätten och alla andra sysslor denna morgon. Så har det bra nu alla hopa, så skriver jag snart igen.

 

Lasse

Av Lars Josefsson - 26 december 2010 10:48

HEJ!

 

Ja..a, idag är det annandagen. Det blev inte så många lediga dagar denna gång för någon av oss. Men jag tycker ändå att julen har varit störtskön på alla sätt. Under julafton firade jag ju julen tillsammans med mina katter, men jag hade ändå kontakt med alla mina vänner via sms under julafton. Så det var i alla fall jul för mig.

 

Jag har precis skrivit i min blogg på Västervikstidningen nu, och skall fortsätta skriva här också när jag ändå har farten uppe. Vädergubbarna har lovat ett skapligt väder här utan snöande. Men jag tycker synd om alla som bor i Norrland där det skall komma stora mängder snö idag.

 

Här har det visserligen snöat ordentliga mängder innan. Men på något sätt har vi ändå haft det skapligt. Jämför jag med många andra ställen som i Skåne, och på Öland har vi ändå varit befriade från det värsta.

 

Jag sitter hemma och skriver idag, men skall strax gå ner till min lilla skrivarlya och fortsätta med allt som ligger efter. Men först av allt skall jag äta något denna morgon som har börjat med en stor kopp starkt kaffe för att vakna till ordentligt. Men nu börjar det kurra i magen. Så nu är det nog dags att göra något åt det.

 

Så småningom sedan, skall jag även börja lägga ut mina sagor och fantasy i denna blogg. Men jag vill hinna med att skriva lite till innan jag gör det.

 

Skriv gärna en kommentar, eller ställ någon fråga. Det är alltid kul med kontakter med andra bloggare också.

 

Har det bra nu alla hopa, så skriver jag snart igen.

 

Lasse

Av Lars Josefsson - 25 december 2010 18:03

HEJ!

 

Det är juldagen idag, och dagen har löpt på ganska lugnt tycker jag. Den värsta stressen var väl egentligen dagen före jul då allt skulle hinnas med att fixas. Jag lever ensam och jag firade jul tillsammans med mina två katter Rakkis och Snuttan.

 

I Gunnebo händer inte så mycket på julafton mer än att folk umgås med varandra precis som det brukar vara. Jag har inga släktingar, och jag har inte någon tjej att dela mitt liv med. Men just igår kändes det nog rätt bra att just få vara lite ensam faktiskt. Men det är ju klart, att jag hade uppskattat samvaron med en tjej bättre förstås.

 

I vanliga fall har jag ju mitt bokförlag och mitt skrivande som upptar vardagen. Jag finns i gamla läkarstation i Gunnebo med min verksamhet, och där finns tre verksamheter förutom mig då. Så i veckorna träffar jag ju dom som jobbar där.

 

Till och med igår var jag där och satt och skrev lite för mig själv en stund. Jag var helt ensam där och bara kopplade av med mitt skrivande. Jag får se vad nästa år har att ge, kanske träffar jag någon ny dam då. Man kan ju inte så noga veta.

 

Nå..ja, det är sådant som märks. Jag skulle bara skriva några rader i kväll så ni inte tror att jag har tröttnat redan. För det har jag inte. Men nu får ni ha det bra alla hopa så skriver jag snart igen.

 

Lasse

Av Lars Josefsson - 22 december 2010 16:27

HEJ!

 

Nu har det äntligen vänt mot våren igen. I natt vid 00:38 hände det. Så för varje dag som går nu kommer det att bli ljusare och ljusare. Störtskönt tycker jag som inte gillar snö och kyla. Ja..a, igår började jag med denna bloggen, mycket därför att den blogg jag sedan tidigare har i Västervikstidningen inte går att skriva riktigt vad man vill i.

 

Jag tänker då på att göra reklam för det jag själv håller på med nämligen mitt bokförlag. Likaså mej själv som författare och mitt lilla företag i egenskap av bokförlaget. Men jag har stor förståelse för att detta inte går att göra i en tidning. I så fall får jag annonsera där och betala vad det kostar.

 

Men i en helt fristående blogg som denna, kan jag skriva det jag vill känner jag. Så nu tänker jag vara kvar här. För länge sedan hade jag en blogg här med namnet Sagolasse eller vad det nu var. Men jag tänker presentera sagor och fantasy även i denna bloggen varvat med dagbokssnack.

 

Men först skall jag skriva ifatt lite innan jag börjar med det. Jag känner att jag vill vara lite mer förberedd innan jag gör det sedan. Förra gången presenterade jag nästan allt jag hade hunnit med att skriva fram till dess. Så nu behövs lite nytt. Detta håller jag på att arbeta med nu.

 

Men nu skall jag fortsätta med annat här ett tag. Så har det nu bra alla hopa, så skriver jag snart igen.

 

Lasse

Av Lars Josefsson - 21 december 2010 17:43

HEJ!


Klockan är 17:43 denna första dag då jag skriver mina första rader i min nystartade blogg. Jag skall nu i första hand försöka komma underfund med hur den funkar. Jag skall se hur man gör för att välja färgtema och så vidare.


Jag skall nu få hjälp av en kompis att fixa det där med färgsättningen. Så har det bra nu, så skriver jag snart igen.


Lasse




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards