Direktlänk till inlägg 4 oktober 2012

Rekokolöst

Av Lars Josefsson - 4 oktober 2012 08:52

HEJ!


I dag är det kanelbullens dag, och inte nog med det. Ett helt nytt ord ha uppenbarat sig i vårt språk idag. Nämligen ordet Rekokolöst som betyder fantastiskt helt underbart, och perfekt. Man kan säkert använda det i fler sammanhang tror jag.

 

Ordet föddes i morgonpasset idag av Martina, Kodjo och Hanna i P3 vid halv sextiden på morgonen. Kanske något att börja använda? Dom hade en engelsk version av detta ord också, som jag tror skall stavas ungefär så här Rekokoles. Åtminstone lät ordet så när det när Kodjo sa det.

 

Nya ord tillkommer hela tiden i vårt språk, och svenska akademin får hela tiden uppdatera vår ordlista.

 

Ville bara berätta det. Ha det bra alla hopa. Jag skriver snart igen.

 

Lasse

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lars Josefsson - 30 oktober 2012 08:22

HEJ!   Det var rikokolöst vad tiden rusar iväg. Snart är det redan den första november igen. Nu går det fort till jul tro jag. Snart är det dags att plocka fram tomtar i loppisen till försäljning. Jag har fått ihop några stycken i alla fall. Men ...

Av Lars Josefsson - 24 oktober 2012 09:34

HEJ!   Ja, jag känner mig lite som överskriften säger. Det var rikokolöst vad saker det har kommit in senaste veckan. Jag ha fullt upp att prismärka sakerna och placera ut dom i loppisen.   Ja ha helt enkelt inte haft tid till att skriva dom ...

Av Lars Josefsson - 17 oktober 2012 09:30

HEJ!   Det var några dagar sedan jag skrev något nu igen. Men det har varit jättemycket jobb med loppisen nu ett tag. Mitt kontor har fått flytta hem. Å rummet jag hade till kontor har blivit loppislokal det också. Jag fick beskedet att det inte ...

Av Lars Josefsson - 9 oktober 2012 14:51

HEJ! Det är tisdag och regnar i lilla Gunnebo. I dag kan jag inte påstå att det är ett rikokolöst fint väder precis. Men det närmar sig vinter nu. Det är den tråkigaste årstiden jag vet. Snö, kyla, rusk och annat otyg. Nä..e, jag är född i juni,...

Av Lars Josefsson - 6 oktober 2012 08:57

HEJ!   Det är lördag, och det är ett rikokolöst fint väder ute idag tycker jag. Solen skiner och det är klarblå himmel. Fast det är lite för kallt bara, annars är det bra. För stunden håller jag på med tvätten. USCH vad jobb det är med allting he...

Ovido - Quiz & Flashcards