Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

Att dagdrömma är mysigt ibland

Av Lars Josefsson - 14 maj 2012 09:43

HEJ!


Det är måndag igen, och det är soligt ute när jag sätter mig vid datorn för att skriva denna dag. Jag är lite tankfull, och kanske lite smått drömmande denna dag. Jag tänker på nya sagor och fantasy jag vill skriva. Solen och värmen ger mig nya idéer och impulser till att skriva nu.


Det poppar hela tiden upp nya sagoteman jag kan spinna på för att se vad det går att göra av.


Men ibland är livet bara för stressigt och jobbigt under perioder. Men till sist bruka det lugna ner sig igen.


Just för stunden tycker jag det känns lugnt. Men jag kanske inte skall säga mycket! Det där går upp och ner hela tiden.


Men i alla fall, solen skiner….  bakom molnen nu. Men så skall det ju inte vara? Alldeles nyss var det ju jättesoligt.


Hur eller hur, den kommer nog tillbaka igen tror jag. I dag skall jag in till stan vid 14:00 – tiden ha jag tänkt. Men jag skall inte vara borta så länge ifall någon undrar. Jag skall tillbaka till min skrivarlya på direkten efter jag ha gjort mitt ärende.


Men för att säga någonting om dagdrömmeri, så har nog alla människor ett behov av att göra det ibland. Det e rätt skönt tycker jag.


Dessutom brukar jag komma på alla dom bra idéerna vid sådana tillfällen. Det poppar ofta upp nya visioner om allt möjligt som ibland kan vara värda att testa. Men nu skall jag dagdrömma vidare en stund till. Så ha det nu bra alla hopa, så skriver jag snart igen.


Lasse

 
 
Ingen bild

Chatrine

14 maj 2012 10:45

Att dagdrömma är härligt. Tankarna tar en vart man vill. Ovan molnen eller till ett turkos-skimrande hav någonstans i Karibien. Om man blundar kanske man känner den där handen på sin kind. Den som man längtar efter så mycket. Allt är möjligt i drömmarnas värld. Ha en bra dag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lars Josefsson - 30 oktober 2012 08:22

HEJ!   Det var rikokolöst vad tiden rusar iväg. Snart är det redan den första november igen. Nu går det fort till jul tro jag. Snart är det dags att plocka fram tomtar i loppisen till försäljning. Jag har fått ihop några stycken i alla fall. Men ...

Av Lars Josefsson - 24 oktober 2012 09:34

HEJ!   Ja, jag känner mig lite som överskriften säger. Det var rikokolöst vad saker det har kommit in senaste veckan. Jag ha fullt upp att prismärka sakerna och placera ut dom i loppisen.   Ja ha helt enkelt inte haft tid till att skriva dom ...

Av Lars Josefsson - 17 oktober 2012 09:30

HEJ!   Det var några dagar sedan jag skrev något nu igen. Men det har varit jättemycket jobb med loppisen nu ett tag. Mitt kontor har fått flytta hem. Å rummet jag hade till kontor har blivit loppislokal det också. Jag fick beskedet att det inte ...

Av Lars Josefsson - 9 oktober 2012 14:51

HEJ! Det är tisdag och regnar i lilla Gunnebo. I dag kan jag inte påstå att det är ett rikokolöst fint väder precis. Men det närmar sig vinter nu. Det är den tråkigaste årstiden jag vet. Snö, kyla, rusk och annat otyg. Nä..e, jag är född i juni,...

Av Lars Josefsson - 6 oktober 2012 08:57

HEJ!   Det är lördag, och det är ett rikokolöst fint väder ute idag tycker jag. Solen skiner och det är klarblå himmel. Fast det är lite för kallt bara, annars är det bra. För stunden håller jag på med tvätten. USCH vad jobb det är med allting he...

Ovido - Quiz & Flashcards