Alla inlägg den 11 december 2011

Av Lars Josefsson - 11 december 2011 10:25

HEJ!

 

Nu har det äntligen slutat blåsa i alla fall. Dagen börjar med klarblå himmel och  sol. Det var hela 8,8 plusgrader vid sju idag. Undrar om vi skall få en grön jul denna gång? Ja..a, det är sådant vi får se.

 

Jag, vet att jag är tjatig om denna adventskalender. Men faktum är att jag nog är lite imponerad av berättelsens uppbyggnad och dramaturgi. Jag har säkert skrivit det innan också. Jag har därför beslutat mig för att börja läsa mer om just, dramaturgi.

 

Det får bli nästa års stora utmaning så jag lär mig det ordentligt. Jag vill bli bättre på detta. Så nu är det dags att börja plugga sådant. Vad beträffar min julsaga har jag nu nästan bestämt mig för att den inte skall handla om barn i år. Jag är nog mer inne på att det skall bli en vuxensaga istället.

 

Ja..a, för sådana kan man skriva också. Jag har nog tänkt mig ett helt annat sammanhang där det handlar om en vuxen dam. Men mer än så tänker jag inte berätta. För då blir det ju inte lika roligt.

 

Förra året hade jag en julsaga om ett litet barn. Men denna gång vill jag belysa en helt annan sak om livet. Jag skall strax gå ner till min skrivarlya och börja knåpa på denna idé i en berättelse, så får jag se vilken berättelse jag sedan väljer ut. Jag har nämligen flera alternativ att välja mellan. Det är allesammans nyskrivna berättelse som jag har kommit olika långt på.

 

Men jag skall försöka göra det så tänkvärt det bara går, och som passar in på julen.

 

Men nu skall jag sluta skriva här. Ha det bra alla hopa! Så skriver jag snart igen.

 

Lasse

Ovido - Quiz & Flashcards