Alla inlägg den 3 december 2011

Av Lars Josefsson - 3 december 2011 13:06

HEJ!

 

Ja, jag är ensam här idag. I normala fall brukar det vara fler här samtidigt som håller på med sina verksamheter. Men inte idag. Så jag tänkte som så, att då är det väl lika bra att få lite gjort idag då. I morgon skall jag först tvätta på förmiddagen, sedan skall jag åka in till lasarettet och hälsa på en kompis som ligger där.

 

Så om jag inte skriver här redan idag, kan det bli lite väl stressigt att hinna med allt under en och samma dag. Det blåser här i Gunnebo idag märkte jag förut, och det är inte lika varmt ute längre. Men inte en enda snöflinga inom synhåll än i alla fall. Skönt tycker jag då.

 

Jag har i vanlig ordning suttit och spånat på olika teman att skriva efter. Å jag har inte helt klart för mig ännu hur berättelsen skall utformas till julafton. Jag får se vart den drar iväg sen.

 

Det är ju bara den tredje än, så jag hinner nog få den klar i tid. Men annars är allt lugnt och fridfullt här i Gunnebo. Inget nytt under solen med andra ord.

 

Men nu skall jag fortsätta skriva på mina sagor och annat. Så ha det bra alla hopa, så skriver jag snart mer igen.

 

Lasse 

Ovido - Quiz & Flashcards