Direktlänk till inlägg 3 december 2011

En ensam dag i skrivarlyan

Av Lars Josefsson - 3 december 2011 13:06

HEJ!

 

Ja, jag är ensam här idag. I normala fall brukar det vara fler här samtidigt som håller på med sina verksamheter. Men inte idag. Så jag tänkte som så, att då är det väl lika bra att få lite gjort idag då. I morgon skall jag först tvätta på förmiddagen, sedan skall jag åka in till lasarettet och hälsa på en kompis som ligger där.

 

Så om jag inte skriver här redan idag, kan det bli lite väl stressigt att hinna med allt under en och samma dag. Det blåser här i Gunnebo idag märkte jag förut, och det är inte lika varmt ute längre. Men inte en enda snöflinga inom synhåll än i alla fall. Skönt tycker jag då.

 

Jag har i vanlig ordning suttit och spånat på olika teman att skriva efter. Å jag har inte helt klart för mig ännu hur berättelsen skall utformas till julafton. Jag får se vart den drar iväg sen.

 

Det är ju bara den tredje än, så jag hinner nog få den klar i tid. Men annars är allt lugnt och fridfullt här i Gunnebo. Inget nytt under solen med andra ord.

 

Men nu skall jag fortsätta skriva på mina sagor och annat. Så ha det bra alla hopa, så skriver jag snart mer igen.

 

Lasse 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lars Josefsson - 30 oktober 2012 08:22

HEJ!   Det var rikokolöst vad tiden rusar iväg. Snart är det redan den första november igen. Nu går det fort till jul tro jag. Snart är det dags att plocka fram tomtar i loppisen till försäljning. Jag har fått ihop några stycken i alla fall. Men ...

Av Lars Josefsson - 24 oktober 2012 09:34

HEJ!   Ja, jag känner mig lite som överskriften säger. Det var rikokolöst vad saker det har kommit in senaste veckan. Jag ha fullt upp att prismärka sakerna och placera ut dom i loppisen.   Ja ha helt enkelt inte haft tid till att skriva dom ...

Av Lars Josefsson - 17 oktober 2012 09:30

HEJ!   Det var några dagar sedan jag skrev något nu igen. Men det har varit jättemycket jobb med loppisen nu ett tag. Mitt kontor har fått flytta hem. Å rummet jag hade till kontor har blivit loppislokal det också. Jag fick beskedet att det inte ...

Av Lars Josefsson - 9 oktober 2012 14:51

HEJ! Det är tisdag och regnar i lilla Gunnebo. I dag kan jag inte påstå att det är ett rikokolöst fint väder precis. Men det närmar sig vinter nu. Det är den tråkigaste årstiden jag vet. Snö, kyla, rusk och annat otyg. Nä..e, jag är född i juni,...

Av Lars Josefsson - 6 oktober 2012 08:57

HEJ!   Det är lördag, och det är ett rikokolöst fint väder ute idag tycker jag. Solen skiner och det är klarblå himmel. Fast det är lite för kallt bara, annars är det bra. För stunden håller jag på med tvätten. USCH vad jobb det är med allting he...

Ovido - Quiz & Flashcards