Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Lars Josefsson - 14 februari 2011 09:06

Animatören, och hur allt började


En dag för länge sedan, så där för ett par år sedan eller nått, satt en onykter tecknare och gjorde en massa animerade figurer. Han tecknade djur, växter, barn och vuxna. Kort sagt ett helt samhälle med animerade varelser med tillhörande omgivningar. Dessa lade han sedan ut på nätet på ett webbhotell för att använda vid ett senare tillfälle.

 

Dessa hade han tänk använda för att göra barnböcker av sedan. Tecknaren hette Nero Slarvander och var en oerhört skicklig tecknare, och var känd överallt i världen för sina animerade figurer. Till saken hör, att Nero även var en skicklig trollkonstnär och hade gått på ett häxgymnasium i London och utbildat sig.

 

Nå..väl, sedan hände det sig att han kväll efter annan satt och tog några nubbar medan han ritade och animerade. Ja..a, som ni alla kan förstå kunde det ju bara gå åt skogen.

 

I tron om att han hade sparat sina nya vänner på sitt webbhotell hade han sparat dessa på fel ställe, så dom hade hamnat på darknet. Dagen därpå sedan när han hade nyktrat till, började han leta efter sina senaste tecknade figurer. Men kunde inte hitta dom igen.

 

Han tänkte att han av misstag hade raderat dessa i fyllan och villan, och struntade därför i att leta vidare efter dom.

 

På en speciell sajt på darknet levde sedan dessa animerade varelser vidare och skaffade sig egna liv med hjälp av all information som finns på nätet att hämta.

 

Det är här vår berättelse börjar. Tina är bara en bland många av dessa som han hade slarvat bort i fylleriets värld.

 

För att nämna några av dessa tecknade figurer som han hade slarvat bort mer var det trollkarlen Athos, och Johannes som hade fått alldeles särskilda förmågor att kunna trolla och hitta på hyss.

 

Sedan var det Hanna, Sofie, Mikael och Jesper. Plus många fler som ni efterhand kommer att få träffa i mina berättelser.

 

Av: Gabriel Jonsson (Lars Josefsson)

 

© Sagoverkstaden i Gunnebo

 


Av Lars Josefsson - 14 februari 2011 09:04

Alla hjärtans dag

 

I dag är det alla hjärtans dag fick jag reda på när jag startade datorn denna morgon. Jag satt och funderade igår kväll på om jag skulle börja lägga ut lite sagor igen som jag alltid gjorde förut.

 

Jag kom fram till att det sagan om Tina är rätt bra egentligen. Så för att alla skall få berättelsen från början tänkte jag idag starta med inledningen till denna berättelse igen. Jag har ganska många berättelser färdigskrivna vid detta lag om Tina. Så jag skall nog hinna med att fortsätta skriva i tid så dom inte tar slut.

 

För att säga någonting om dagen, så snöar det jättestora snöflingor här idag, och det är rätt kallt. USCH för vintrar! Om vintrarna tycker jag inte!

 

Men istället för att babbla en massa skit här nu, så skall jag nu starta med denna berättelse.

 

Ha det bra nu alla hopa, så skriver jag snart igen.

 

Lasse

Ovido - Quiz & Flashcards