Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Lars Josefsson - 9 februari 2011 15:13

HEJ!

 

Idag har jag det lite lugnare i alla fall. I måndags var jag på tryckeriet i stan för första gången och fixade lite dikthäften till en författarinna som har skrivit på mitt förlag sedan 1997. Det blev jättebra, och mycket billigare än tidigare tryckerier jag har varit på.

 

Så jag är riktigt nöjd med det. Jag funderar därför på att även börja trycka mina egna sagor och annat där nu. Kostnaderna är inte större än att det går att mäkta genom att lägga undan lite pengar från pensionen varje gång. Så det passar mej perfekt. Dessutom finns det inga krav på att trycka jättemånga varje gång.

 

Till detta använder jag nu Publisher vilket går alldeles utmärkt att använda till det. Det är ett PC-program, och det är ju det jag i vanliga fall jobbar med. Macintosh har jag inte råd med, det bara är så.

 

Hade jag det skulle jag naturligtvis köpa det. Men i så fall går det åt en hiskelig massa tid till att lära mig det. Så nä..e, det får nog vara tror jag. Nog om allt detta nu. Idag har vi en jättesolig dag med klarblå himmel, och det är jätteskönt att vara ute.

 

På förmiddagen idag var jag i stan för att göra lite ärenden under ett par timmar ungefär. Det var jätteskönt att bara få strosa omkring där idag. Men nu är det mycket lugnare en tid framåt. Så nu skall jag försöka skriva här lite oftare medan jag kan, och hinner tänkte jag.

 

Men nu skall jag fortsätta med annat här ett tag. Kanske skaffar jag mej nu en hemsida också. Det skulle jag behöva.

 

Nu får ni ha det bra alla hopa, så skriver jag mer så snart jag bara kan.

 

Lasse

Ovido - Quiz & Flashcards