Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Lars Josefsson - 6 februari 2011 12:39

HEJ!

 

Det är söndag och jag sitter och lyssnar på lite musik från youtube. Men inte bara musik, jag fann en jättebra film som jag såg för länge sedan med titel ”Never Ending story” som är en av mina absoluta favoriter. Jag tycker den är så otroligt välgjord så den är värd att se igen.

 

Jag kan aldrig se mig trött på den. En annan film, även den gjord för barn och ungdomar är ”Svärdet i stenen”. Går man sen vidare bland mina favoriter så finns naturligtvis ”Tillbaka till framtiden” och även ”Harry Potter”.  

 

Men en sådan här dag skall man egentligen inte sitta hemma. Det är ju så fint väder ute att det är skönt att bara få vara ute. Kanske blir det en promenad, lång eller kort, bara jag är ute lite i detta fina vårväder som jag upplever att det är. Den rätta våren brukar man kanske räkna från mars och framåt. Men i år känns det som våren har tjuvstartat.

 

För att nämna några av mina musikfavoriter tycker jag tillexempel att Laleh är bra. Vidare kan jag nämna Ken, Petter, och Eric Prydz bland mina favoriter. Men nu var jag där igen. Jag borde göra mig i ordning och ta en promenad istället.

 

Men solen och vårljuset gör mig alldeles yr av glädje. Då brukar jag bli på sånt här humör och vilja lyssna på att allt jag tycker är bra, och se på allt jag gillar. Tänk vad solen har stor inverkan på oss alla.

 

Till och med mina katter är på extra busigt humör idag. Hela naturen vaknar till nytt liv varje gång det närmar sig våren. Tänka sig, att det bara kan bli så här.

 

Men jag måste få nämna mitt saknande av Lena Nyman, som ju faktiskt var en av mina absoluta favoritskådisar som nu har gått ur tiden. Hon har lämnat ett stort tomrum efter sig, och jag saknar verkligen henne på filmduken.

 

Jag minns sedan min ungdom att jag tyckte att hon var jättesöt att se på tv och på bio. Hon var jätterolig som skådespelerska rakt igenom. Jag minns henne i låten ”Släpp fångarna loss, det är vår”. Jag var på den bion kommer jag ihåg, när den hade premiär för länge sedan.

 

Ja, ja, nog om detta nu. Nu skall jag gå ut en stund tänkte jag. Ha det bra alla hopa, så skriver jag snart igen.

 

Lasse

Ovido - Quiz & Flashcards