Alla inlägg den 29 januari 2012

Av Lars Josefsson - 29 januari 2012 09:07

HEJ!

 

Det var värst vad denna månad har gått fort. Kanske tycker jag det bara för att jag hela tiden har haft att göra varje dag. Hur eller hur, det är söndag, och klockan är 8:44 för stunden.

 

Jag har inte bråttom än denna dag med att gå ner till skrivarlyan. Jag skall vara där innan tolv är det bestämt med dom andra som finns där, och som jag skall möta idag.

 

Kanske måste jag börja stiga upp lite tidigare varje dag för att hinna med det jag skall i fortsättningen. Under dom sista dagarna nu har det inte blivit mycket tid till att skriva. Men jag kommer säkert på en idé på hur det skall lösas. Ju ljusare det blir ute, ju mer energi får jag på morgnarna att stiga upp tidigt, och få något gjort.

 

Så det löser sig säkert. Längre fram blir det ju ljusare även sent på kvällar. Så det finns alltid tid till det man vill, bara man vill själv.

 

För stunden har vi ett högtryck över denna del av länet. Jag kunde notera det näst högsta värdet under denna period med 768,5 idag vid 7:00. Det skall tilläggas att jag då har den gamla skalan på barometer.

 

Jag brukar följa vädret varje dag, och skriva upp temperaturer och så där. Men bara för att jag tycker det är roligt själv. Inte av något annat skäl. Det är mulet och grått vid denna tid, och ett högtryck får en att tänka på fint väder för det mesta. Men med väder kan man inte så noga veta. Det har sitt eget liv.

 

Nu skall jag gå och fixa lite mat tror jag. Så ha det nu bra alla hopa, så skriver jag snart igen.

 

Lasse

Ovido - Quiz & Flashcards