Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Lars Josefsson - 4 januari 2012 13:31

Tomten har gått hem

 

Ja…a, tomten här gått hem, nyårsfirandet är över, och den sista julölen är urdrucken. Idag har jag tagit bort mina adventsljusstakar från fönstren, och det nya året har börjat.

 

Det var värst vad det har blåst i natt igen. Det var ett extremt lågtryck denna gång. Jag har aldrig mätt upp en så låg siffra på barometern någon gång sedan jag började mäta det. Jag har den gamla skalan på barometern, och den visade på 735,5 vilket kan jämföras med en vanlig dag då den brukar visa på 755 och mer.

 

Så småningom skall jag köpa en nyare barometer med den nya skalan. Men det går lika bra att mäta med denna gamla jag har. Dagen började med att jag tvättade, och var tvungen att bära tvättkorgen till nästa hus intill där tvättrummet finns.

 

Det friskade på ordentligt i vinden denna lilla bit jag var tvungen att gå. Jag brukar alltid tvätta det tidiga passet mellan kl. 7:00-11:00. Detta för att hinna med så mycket som möjligt under en dag.

 

I dag skall jag fortsätta på ett dikthäfte jag påbörjade före jul. Utöver det skall jag försöka skriva lite på en novell eller nått som andarna faller på.

 

Men nu får ni ha det bra alla hopa, så skriver jag snart igen.

 

Lasse

Ovido - Quiz & Flashcards