Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Lars Josefsson - 8 januari 2012 12:40

HEJ!

 

Ja..a, idag har vi ett riktigt januariväder tycker jag. Det snöar lite, och solen kan tränga igenom molnen på sina ställen. Klockan är 12:19 för stunden, och jag har jobbat med ett dikthäfte innan jag började med bloggen.

 

Lördagen var lugn, och det hände inte så värst mycket mer än att jag var hemma hos några kompisar och fikade under gårdagen. Det var roligt tyckte jag. Vidare idag skall jag nog bara ta det lugnt tror jag. Det är ju söndag, och då skall man hålla sig lugnt har jag hört.

 

I morgon skall jag till läkare och ett spiremetriprov för att kolla om jag har kol. USCH DÅ! Men det får jag verkligen inte hoppas att jag har. Men man kan inte så noga veta. Det är lika bra att få det utrett en gång för alla.

 

Jag tyckte det räckte med att jag fick göra en ballongsprängning av kranskärlen i hjärtat 2008. Nu vill jag inte har fler sjukdomar. Nu räcker det!

 

Men om det nu skulle vara så, så har jag i alla fall inte svår kol nu i alla fall. Det är bara när det är kallt och fuktigt ute som det ibland känns lite jobbigt. Orsakem är naturligtvis att jag har rökt i c:a 25 år av mitt liv. Men har slutat nu sedan många år tillbaka förstås.

 

Tänk om jag kunde övertyga alla jag ser som röker, hur stor risk dom löper att få det framåt femtioårsåldern eller i värsta fall tidigare. Men jag lyssnade inte heller när jag var ung. Jag tänkte, det händer nog inte mej.

 

Ja, ja nog om det nu. Det kunde säkert ha varit mycket värre. Nu skall jag fortsätta skriva på dom halvfärdiga novellerna och sagorna som ligger i datorn. Så ha det nu bra alla hopa, så skriver jag snart igen.

 

Lasse

Ovido - Quiz & Flashcards