Alla inlägg den 25 januari 2012

Av Lars Josefsson - 25 januari 2012 09:55

HEJ!

 

I går startade jag och två kompisar något som vi kallar Träffpunkten i Gunnebo. Där är det meningen att vi skall kunna träffas, diskutera olika intressen som sömnad, bokutgivning och kultur, prydnadssaker. Vad som helst, det är bara fantasin som sätter gränserna.

 

Vi har en liten kaffeservering med näst intill självkostnadspris. Detta för att alla skall ha råd att komma på en fika. Till att börja med under gårdagen var det lite trögt med besökare. Men framåt eftermiddagen började det droppa in lite folk.

 

Det hela blev faktiskt bättre än vad jag hade vågat hoppas på. Det händer lite i lilla Gunnebo i alla fall. Nu finns här boule, det finns en Pizzeria, och det finns en dartklubb. Å så plus vi då, med ”Träffpunkten” i Gunnebo.

 

Det behövs lite verksamheter i en sådan här liten by. Det händer inte alltför mycket om ingen sätter fart på det. Jag skall ta lite bilder sedan och lägga in här i bloggen för att alla skall se hur det ser ut. Under gårdagen tänkte jag faktiskt inte på det. Men det skall jag fixa.

 

Å så kan vi hälsa en ny verksamhetsidkare välkommen till oss, nämligen Karin Nilsson som bland annat gör jättefina kläder till barbiedockor och annat. Så ibland händer det lite även här.

 

Vintern har kommit med stormsteg nu. Men vi kan i alla fall vara glada att vintern har kommit så sent denna gång. I februari sedan börjar man kunna märka att våren är på väg. Det skall bli skönt tycker jag.

 

Ha det bra nu alla hopa, så skriver jag snart igen.

 

Lasse

Ovido - Quiz & Flashcards