Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Lars Josefsson - 15 januari 2012 14:45

HEJ!

 

Ja..a, det var värst vad mulet det är idag. Dagen började med lite sol, och nu är det så här mulet. USCH DÅ! Det är söndag idag, och jag har inte gjort så mycket än. Men det gör inte så mycket. Söndagar skall man ju hålla sig lugn har jag hört.

 

Boulebanan är frusen, och det är inte en enda kotte där idag. Å jag förstår dom. Det går inte att vara där nu. För även om det nu inte hade varit fruset i marken så skulle jag inte vilja stå där en sån här dag.

 

Men om jag inte minns fel var det några där igår och spelade. Så tycka vad man vill, med den banan har blivit uppskattad här i området.

 

I nästa vecka får jag pengar igen, och då är det dags att fylla på förråden där hemma. Jag skall till läkare den 19/1, så det blir antagligen att jag handlar den dagen då, så jag slipper åka två dagar i rad till stan.  

 

Januari är en rätt tråkig månad tycker jag. Det är ofta mulet och grått, och det känns länge tills man kan se att våren är på väg. Det är ofta kallt och ruggigt, och man känner sig småfrusen både utanpå och inuti.

 

Man kan visserligen se att ljuset är på väg tillbaka, men det känns ändå avlägset till våren. Nå..ja, nu skall jag sluta klaga, och försöka göra lite nytta denna dag. Så ha det bra alla hopa, så skriver jag snart igen.

 

Lasse

Ovido - Quiz & Flashcards