Alla inlägg den 22 januari 2012

Av Lars Josefsson - 22 januari 2012 10:17

HEJ!

 

Ja..a, söndag och lite snö var väl passande som tema? Åtminstone tycker jag det. Klockan är tio nu, och jag skall snart fixa lite mat och gå ner till skrivarlyan när jag har ätit. Undrar hur länge denna snö skall ligga kvar? För stunden är det plusgrader.

 

Nå..ja, det märker vi. Antagligen får jag lite bilder till en saga idag. Eller kanske i morgon. Det skall bli kul tycker jag. Jag vill väldigt gärna göra mina sagor och fantasy klara någon gång.

 

Jag har många och roliga teman på gång för både sagor och fantasy nu. Men många gånger tyngs man ner av vardagliga problem och får svårt att komma till skott med alla idéer. Att vara förtidspensionär är inte det lättaste alla gånger.

 

Men i det stora hela, har jag väl det rätt bra tycker jag. Så jag skall inte klaga. Ljuset är på väg tillbaka med stormsteg, och bara det ger ny energi och inspiration till att skriva. När är våren snart här igen på allvar, och alla djupfrysta drömmar vaknar till liv igen.

 

Det var värst vad turbulent det har varit i politiken denna vecka. Å någonstans tycker jag nog att den häxjakten efter Juholt var rätt osmaklig. Det skulle fan vara politiker om man inte får vara en vanlig svensk med fel och brister. Det är min åsikt.

 

En annan fråga man kan ställa sig är också: Hur många politiker vet hur vi vanliga medborgare egentligen har det? Antingen vet dom det, eller tycks dom skita i det många gånger.

 

Nog om detta nu. Jag måste skynda mig på att bli klar nu så jag kan gå ner till min skrivarlya. Så ha det nu bra alla hopa så skriver jag snart igen.

 

Lasse

Ovido - Quiz & Flashcards