Direktlänk till inlägg 21 augusti 2011

Söndag och rätt skapligt väder

Av Lars Josefsson - 21 augusti 2011 13:16

HEJ!

 

Det är söndag igen, och jag har gått till min skrivarlya för att skriva lite igen. Det är lite moln här och där på himmelen, men är ändå rätt okej tycker jag. I väntan på att mina bilder skall bli klara till mina sagor, så skriver jag lite dikter under tiden.

 

Idag har jag fått ihop en dikt ytterligare som beskriver åldrandet lite grand. Men där med inte sagt att jag är bitter för det. Den saken är ju i alla fall lika för alla. Igen undgår att åldras. Så är det faktiskt.

 

Börjar man sedan titta på för och nackdelar med olika åldrar, kan jag ju konstatera att det minsann finns ljuspunkter med att vara 56 år också, som jag är. Man slipper tillexempel den olidliga pressen på sig att se fräsch och ungdomlig ut för att man skall bli accepterad, som man hade när man var ung. När man är i min ålder kan man tillåta sig själv att bara vara den man är på ett annat sätt. Det tycker jag är bra.

 

Men nu till dikten:

 

Livet rullar bara på


Livet bara rullar på utan att man kan få hejd på det.

Den enda dagen efter den andra bara försvinner

bakom en.


Ibland våndas man över hur över att det går så fort.

Man fyller år en gång om året, och till slut önskar man att

man kunde fylla ett år mindre någon gång ibland.


Men så ske aldrig en enda gång.

Bara ett år äldre hela tiden.


Håret blir grått, och benen blir stela.

Det är inte roligt att åldras.


Jag minns när jag var ung, då hade jag inte en

tanke på att tiden kunde gå så fort.

Livet lekte och jag bara njöt. 



Ha det bra nu alla hopa, så skriver jag snart igen.

 

Lasse


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lars Josefsson - 30 oktober 2012 08:22

HEJ!   Det var rikokolöst vad tiden rusar iväg. Snart är det redan den första november igen. Nu går det fort till jul tro jag. Snart är det dags att plocka fram tomtar i loppisen till försäljning. Jag har fått ihop några stycken i alla fall. Men ...

Av Lars Josefsson - 24 oktober 2012 09:34

HEJ!   Ja, jag känner mig lite som överskriften säger. Det var rikokolöst vad saker det har kommit in senaste veckan. Jag ha fullt upp att prismärka sakerna och placera ut dom i loppisen.   Ja ha helt enkelt inte haft tid till att skriva dom ...

Av Lars Josefsson - 17 oktober 2012 09:30

HEJ!   Det var några dagar sedan jag skrev något nu igen. Men det har varit jättemycket jobb med loppisen nu ett tag. Mitt kontor har fått flytta hem. Å rummet jag hade till kontor har blivit loppislokal det också. Jag fick beskedet att det inte ...

Av Lars Josefsson - 9 oktober 2012 14:51

HEJ! Det är tisdag och regnar i lilla Gunnebo. I dag kan jag inte påstå att det är ett rikokolöst fint väder precis. Men det närmar sig vinter nu. Det är den tråkigaste årstiden jag vet. Snö, kyla, rusk och annat otyg. Nä..e, jag är född i juni,...

Av Lars Josefsson - 6 oktober 2012 08:57

HEJ!   Det är lördag, och det är ett rikokolöst fint väder ute idag tycker jag. Solen skiner och det är klarblå himmel. Fast det är lite för kallt bara, annars är det bra. För stunden håller jag på med tvätten. USCH vad jobb det är med allting he...

Ovido - Quiz & Flashcards