Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Lars Josefsson - 7 augusti 2011 10:29

HEJ!

 

Sist jag satt och skrev lade jag ut några bilder på publikationer som förlaget har just nu. Sedan kom jag på att det skulle vara kul att göra ett dikthäfte själv. Så sagt och gjort.

 

I detta dikthäfte har jag bland annat det här:

 

VEM ÄR NORMAL?


Tyckenmyckenpratarna är många.

Men, vem är du?

Vad gör dej normalare än någon annan?


Vem bestämmer att, eller om, någon är normal?

Är inte alla normala på sitt alldeles egna sätt?

Är inte alla normala utifrån dom förutsättningar man har?

Har inte alla den självklara rätten att vara, just som dom är?


Alla människor har olika begåvningar, kanske något alldeles

speciellt.


Alla människor utvecklar för det mesta något alldeles speciellt,

som kanske bara dom är bra på.


Låt alla vara just som dom är!

 

 

Ja..a, det regnar som nog alla har upptäckt denna dag. Å vad gör man då? Jo, man sätter sig ner och skriver allt man kommer på som går att göra något av sedan.

 

Dikthäftet som jag nämner finns klart i datorn, och skall tryckas snarast möjligt nu. Men nu skall jag fortsätta skriva denna dag. Så ha det nu bra alla hopa, så skriver jag snart igen.

 

Lasse

Ovido - Quiz & Flashcards