Alla inlägg den 26 augusti 2011

Av Lars Josefsson - 26 augusti 2011 11:38

HEJ!

 

Ja..a, det är fredag igen, och det är varmt och skönt ute denna dag. Hoppas vi får många såna här dagar innan kylan tar över. Det är snart september, och den månaden bruka kunna bjuda på fint väder även den.

 

Det var meningen att jag skulle skriva igår, men en speciell händelse gjorde att jag tappade feelingen, och luften gick ur mig fullständigt. Men det fixade sig även det, så idag är jag tillbaka igen med nya krafter. Även Lassar har det lite besvärligt ibland. Det är inte alltid rosenrött för mig heller.

 

Nå..ja, nog om det nu. I förgår hittade jag en diktsajt som verkade intressant nämligen www.diktkonst.se där jag hittade många duktiga diktförfattare. Jag bestämde mig för att hänga på där. Så under dagen skall jag lägga in något där för första gången.


I en alldeles ny samlng av dikter som jag nu håller på att skriva där tankarna kretsar runt bruksdammen här i Gunnebo kommer denna dikten att finnas  med.









   



Nere vid dammen


 


Nere vid dammen finner jag ro!


Jag kan sitta där och tänka alldeles


för mig själv, och bara beskåda


naturen, och livet invid vattnet.  


 


Jag ser trollsländornas dansande i luften.


Och jag ser fåglarnas liv och rörelse.


Det är sommar!


 


Hela naturen lever upp igen efter vinterns dvala.


Vem vill då minnas vinterns rusk och kyla?


Den som nu äntligen har flytt sin väg.


 


Nä..e, nu är det sommar!








Ha det nu bra nu alla hopa så skriver jag snart igen.




Lasse


   

Ovido - Quiz & Flashcards