Alla inlägg under februari 2012

Av Lars Josefsson - 1 februari 2012 09:49

 

HEJ!

 

Ja..ha, nu är det onsdag igen, och det är den första februari. Det är mulet och grått denna dag. Men antagligen klarnar det upp under morgonen. Åtminstone hoppas jag på det. Med detta högtryck som råder nu blir det nog lite solchanser i alla fall.

 

För stunden har jag tre häften varav ett, är en saga, och dom andra två är dikter, jag vill trycka upp i det närmaste av eget material. Det är bara dom pengarna som inte finns när man så väl behöver dom. Blotta existensen av pengar skapar ju en massa problem i denna värld.

 

Å alltid har man för lite av den varan. Attans också då! Jag får sätta mig ner i tänkarstolen idag med tänkarmössan på, och fundera ut ett sätt att få fatt på dom där pengarna jag behöver.

 

Jag skojade om en tänkarmössa igår med dom andra i lokalerna. Där finns ju en sömmerska, och jag föreslog att hon skulle sy en tänkarmössa åt mig. Fniss, fniss lät det bara då.

 

Så ja..a, jag får väl vara utan då. Med eller utan tänkarmössa skall jag hitta på något bra sätt att fixa detta nu.

 

Nog om det nu. I övrigt händer det nog inte mycket annat denna dag i lilla Gunnebo. Så ha det nu bra alla hopa, så skriver jag snart igen.

 

Lasse

 

Ovido - Quiz & Flashcards