Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Lars Josefsson - 19 februari 2012 10:12

HEJ!

 

Ja..a, man kan ju tro att våren är på väg nu. Fåglarna kvittrar utanför fönstret, och det är mildare ute nu. Mars är ju första vårmånaden, och det är inte länge till dess nu.

 

Tänk om alla vintrar vore som denna har varit, då skulle det inte kännas så drygt varje gång. Förra vintern var ju rena mardrömmen mot vad denna har varit hittills.

 

Tänk när det blir så varmt att man kan börja sitta ute igen och fika. Det skall bli skönt tycker jag. Å jag antar att alla boulespelare önskar att snön försvinner nu så dom kan börja spela igen.

 

I år var väl sjutton om jag inte skall vara med och spela. Det är ju roligt med boule. Men av någon anledning har det inte blivit av sedan jag bodde i Totebo. Men mitt boulespel har legat i hallen här sedan dess, och jag har knappt titta på det.

 

Det får bli en skärpning tycker jag. I övrigt denna dag är det skrivande som gäller. Å ju ljusare det blir för varje dag, vaknar också skrivarlusten mer och mer. Mörker och kyla gör att jag långa tider kan ha skrivtorka ibland. Men nu börjar dagarna bli längre, och det blir varmare och ljusare ute igen.

 

Då vaknar Lassarna till liv också. Men nu får ni ha det bra alla hopa, så skriver jag snart igen.

 

Lasse

Ovido - Quiz & Flashcards