Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

2011-01-10 - Vardagspyssel

Av Lars Josefsson - 10 januari 2011 14:59

HEJ!


Det är måndag, och jag har nyligen satt upp en lapp i affären här i Gunnebo om att jag har en dator till att surfa på för äldre människor som vill lära sig lite om Internet. Vi får se om det är någon svarar, ringer, eller rent av kommer hit för att testa den närmaste tiden.


Man måste ju testa för att få veta om det finns människor som vill lära sig Internet, men som kanske känner sig osäkra, men skulle vilja försöka lära sig om dom får lite hjälp med detta.


Men jag tänker i första hand vända mig till dom äldre, eftersom jag själv är 55, snart 56 år nu. Att ha ett datortek för alla åldrar tror jag inte skulle vara något för mig.


Det är för mycket pass med, och jag är inte ung längre, och kan därför inte hantera alla situationer som detta skulle innebära. Så nä..e, jag håller mig till äldre människor tror jag.


Jag har inte skrivit på några dagar nu. Men det beror på att jag har haft alldeles för mycket annat som har legat efter både här i skrivarlyan, och hemma.


I dag har jag satt upp en lapp om mina öppettider för första gången sedan jag började med min verksamhet här i februari förra året. En av anledningarna till jag inte har gjort det, är att jag inte har haft klart för mig förrän nu, med vilken inriktning jag vill ha på verksamheten.


Jag menar om det bara skall vara ett bokförlag eller om det skall innefatta mer. Jag har fram tills nu en liten datorverkstad, och skall nu även försöka hjälpa äldre med att ta steget ut på Internet.


Vidare skall jag även kunna ta beställningar på olika trycksaker, typ visitkort, fakturor och andra sorters blanketter. Det är beställarens fantasi som sätter gränserna.


Det är mycket pyssel med att starta upp en verksamhet tycker jag. Alldeles nyss var det en man som ringde och undrade om jag kan fixa ett virusskydd på hans dator. Jag svarade, att visst, det kan jag fixa. Så han kommer vid klockan 13:00 i morgon.


Så det rullar på lite hela tiden, men det är inget drag på det än. Med tanke på att jag är en gammal skruttig förtidspensionär, så tycker jag nog att det är rätt bra om jag kan hitta på någon sysselsättning som ger mig en livsuppgift och något att göra i vardagen.


Men nu skall jag börja med annat denna dag. Så har det nu bra alla hopa. Så skriver jag snart igen.


Lasse

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lars Josefsson - 30 oktober 2012 08:22

HEJ!   Det var rikokolöst vad tiden rusar iväg. Snart är det redan den första november igen. Nu går det fort till jul tro jag. Snart är det dags att plocka fram tomtar i loppisen till försäljning. Jag har fått ihop några stycken i alla fall. Men ...

Av Lars Josefsson - 24 oktober 2012 09:34

HEJ!   Ja, jag känner mig lite som överskriften säger. Det var rikokolöst vad saker det har kommit in senaste veckan. Jag ha fullt upp att prismärka sakerna och placera ut dom i loppisen.   Ja ha helt enkelt inte haft tid till att skriva dom ...

Av Lars Josefsson - 17 oktober 2012 09:30

HEJ!   Det var några dagar sedan jag skrev något nu igen. Men det har varit jättemycket jobb med loppisen nu ett tag. Mitt kontor har fått flytta hem. Å rummet jag hade till kontor har blivit loppislokal det också. Jag fick beskedet att det inte ...

Av Lars Josefsson - 9 oktober 2012 14:51

HEJ! Det är tisdag och regnar i lilla Gunnebo. I dag kan jag inte påstå att det är ett rikokolöst fint väder precis. Men det närmar sig vinter nu. Det är den tråkigaste årstiden jag vet. Snö, kyla, rusk och annat otyg. Nä..e, jag är född i juni,...

Av Lars Josefsson - 6 oktober 2012 08:57

HEJ!   Det är lördag, och det är ett rikokolöst fint väder ute idag tycker jag. Solen skiner och det är klarblå himmel. Fast det är lite för kallt bara, annars är det bra. För stunden håller jag på med tvätten. USCH vad jobb det är med allting he...

Ovido - Quiz & Flashcards