Alla inlägg den 20 april 2012

Av Lars Josefsson - 20 april 2012 09:27

HEJ!

 

Jag skriver nu bara för att jag får besök idag och kanske inte orkar skriva något på söndag. Kanske hinner jag det inte heller då, eftersom jag har min loppis att tänka på.

 

Det har varit mycket jobb med min loppis nu ett tag. Mycket planering och mycket efterjobb som ingen ser. Jag tänker inte minst på bokföringen som måste göras varje dag i dagboken som det så fint heter. Kommer jag efter där, får jag ett mindre elända att hinna ikapp sedan.

 

Vem vet? Kanske får jag förlaget lönsamt en vacker dag nu när jag har denna syssla också? Det skulle ju vara kul tycker jag. För stunden snöar det ute. Innan regnade det. Men det är ju april månad. Då brukar det vara så här.

 

Jag har min lilla kissekatt Rakkis i knät medan jag skriver. Å hon är väldigt kelig idag tycker jag. Men mina katter måste ju också ha mycket pyssel tycker jag. Jag gillar mina två katter. Dom är till jättemycket sällskap för mig som lever ensam.

 

Mindre roligt är det kanske tillfälligt när det låter mjau, mjau, mjau, och dom löper för stunden. Trots att jag har förklarat för dom att mars för länge sedan är slut, fortsätter dom sitt ylande. Men tids nog slutar dom säkert med det också få vi tro.

 

Nu måste jag fortsätta med dagens pyssel denna morgon, så ha det bra nu alla hopa, så skriver jag snart igen.

 

Lasse

Ovido - Quiz & Flashcards