Alla inlägg den 25 mars 2012

Av Lars Josefsson - 25 mars 2012 08:39

HEJ!


Klockan är 8:23 när jag nu börjar skriva. Det är våffeldagen idag, och vi har skruvat fram klockorna en timma. Solen skiner och det vår. Vad kan man mer begära av en sån här dag?


Denna dag kallades för Jungfru Marie Bebådelsedag förr i tiden. Men i våra dagar kanske den dagen inte får lika stor uppmärksamhet som just våffeldagen. Det är klarblå himmel ute, och det ser ut att bli en jättefin dag.


I dag skall jag nog testa med en våffla tror jag. Det var länge sen sist nu. Å det kan ju vara gott en sån här dag. Vi har för övrigt kunna sitta ute och fika några dagar nu. Å man känner äntligen att våren är här.


Som ett vårtecken kan jag berätta att jag denna vecka har sett en Citronfjäril, och en påfågelsöga. Det är vår för mig i alla fall. Hela veckan som har gått har jag pysslat med allt möjligt, och tiden har formligen rusat iväg.


Allt känns nu mycket lättare varje dag när det är varmt, och man kan börja vara utomhus igen. NU ÄR DET VÅR!


Nu få ni ha det bra alla hopa, så skriver jag snart igen!


Lasse

Ovido - Quiz & Flashcards