Alla inlägg den 18 mars 2012

Av Lars Josefsson - 18 mars 2012 08:09

HEJ!

 

Ja..a, idag regnar det. Det är grått och trist väder. Men vad gör det? Det är i alla fall inte grått invärtes denna dag. Det är vår, och det var 9 plusgrader ute vid sju på morgonen.

 

I veckan som gick fick Telia fnatt och ville ge mig ett abonnemang på mobilt Internet. Men, sade jag. Ni får inte ge mig ett sådant. Jag har betalningsanmärkningar. Jo, då säger försäljaren. Du finns med på lista att ringa till.

 

Det var konstigt svarade jag. Hur eller hur envisades han med att sälja ett sådant till mig. Det skulle kosta 99: -per månad, och det lät ju bra eftersom jag nu betalar 249: - med kontantkort.

 

Men det gick som jag befarade, jag fick ett brev att det hade blivit avslag på det. Men inte nog med det. Försäljaren hade redan lagt upp ett abonnemang på det Internet jag hade kontantkort på innan.

 

Det hela slutade med kaos. Internetet funkade inte alls när dom hade upptäckt det. Å jag fick ta ett annat modem med kontantkort och köra vidare. Alltså, hur bra koll har dom egentligen på Telia?

 

Ja, ja, en massa jobb helt i onödan för mig tyckte jag. Nog om det nu. Idag kommer det nog några besökare till min loppis tror jag. Så nu måste jag fortsätta på morgonens bestyr så jag blir klar i tid.

 

Ha det bra nu alla hopa, så skriver jag snart igen.

 

Lasse

Ovido - Quiz & Flashcards