Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Lars Josefsson - 7 mars 2012 09:01

HEJ!

 

Ja..a, idag är det verkligen soligt och fint ute. Klockan är bara 8:28 för stunden, och jag har precis skrivit lite i min privata dagbok. I dag får jag eventuellt besök av en som skall rita bilder till mina sagor. I varje fall hoppas jag på det. Så jag skall skriva ut en saga jag vill ha bilder till innan jag går ner till skrivarlyan sedan.

 

Det är tidig vår än så länge, så solen har inte det rätta stinget än. Det var -6,3 idag vid sju, och under gårdagen var det bara någon plusgrad ute som mest. Tids nog kommer värmen, det vet vi ju.

 

Jag var på Rumänienhjälpen igår och fick tag på en gammaldags en liters mjölkflaska. Jag blev lite rörd av att det fortfarande finns sådana att få tag på. Så jag köpte två stycken. Det var länge sedan vi gick över till Tetra pack nu.

 

Om jag inte minns fel hände detta någon gång under sent 50-tal i Kalmar län. Det var tider det, när man kunde köpa mjölk i bruna glasflaskor, och i mjölkspann. Jag var väldigt liten när denna övergång var. Men jag minns det väl ändå.

 

Det är rätt roligt att gå på loppisar ibland tycker jag. Man hittar alltid något spännande varje gång. Dessutom är det väldigt rogivande att gå på loppisar. Å i det närmaste skall jag undersöka alla nya loppisar i stan. Dom växer upp som svampar överallt. Det tycker jag är roligt.

 

Fast jag har inte så värst mycket plats för gamla saker hemma kanske. Men någon liten sak blir det då, och i alla fall.


Dessutom har jag startat en egen loppis i Gunnebo nu, och finns i gamla läkarstation där.

 

Jag är lite stressad idag, så jag hinner inte skriva mer idag. Ha det bra alla hopa, så skriver jag snart igen.

 

Lasse

Ovido - Quiz & Flashcards